Seed Search Service
Image default
Aanbiedingen

Concurrentieanalyse: een goede start begint bij de ander!

Hoe hoger in Google jij staat, hoe beter. Een logische gedachtegang, maar daardoor ben jij ook niet de enige die deze gedachtegang heeft. Wanneer je een goede positie in Google wil verkrijgen, neem je het namelijk op tegen al je concurrenten. Het juiste begin in dit geval? Een concurrentieanalyse! We vertellen je er meer over in deze blog, dus lees snel verder.

Waarom een concurrentieanalyse?

Aangezien jij niet de enige bent die goed wil scoren op bepaalde zoekwoorden, is het belangrijk om te weten waar je kansen liggen. Je doet dit aan de hand van een concurrentieanalyse. Hierin vraag je jezelf de volgende vragen:

  • Wie zijn mijn concurrenten?

  • Welke USP’s gebruiken mijn concurrenten?

  • Op welke kanalen zijn mijn concurrenten te vinden?

  • Welke zoekwoorden gebruiken mijn concurrenten? 

Door antwoord op deze vragen te geven, weet je precies hoe je concurrenten zich gedragen. De dingen waar zij enorm in slagen, kun je proberen over te nemen, maar je kunt ook juist proberen het gat in de markt te vinden aan de hand van deze informatie. 

Schrijf je strategie

Nu je deze informatie over je concurrenten hebt, is de volgende stap om te kijken naar jezelf. Dit is sowieso erg belangrijk om mee te nemen, aangezien jij als gevestigd bedrijf vast al een paar goede posities in Google te pakken hebt. Deze hoef je niet aan te passen, maar de pagina’s die minder scoren wel. Dit doe je aan de hand van je strategie. Je bepaalt welke diensten je in wil zetten om de positie te verbeteren, op welke wijze je dit doet en of je het misschien wel uitbesteedt bij een online marketingbureau. 

Wanneer je strategie op papier staat, is de volgende stap erg logisch: je strategie uitvoeren. Je herschrijft je teksten, past je buttons aan, adverteert op andere zoekwoorden of past linkbuilding toe. Wat je ook doet, het doel is hetzelfde: een goede positie in Google. Stijgen maar!

Uitbesteden?

Wil jij hoger in Google komen maar weet je niet goed hoe je dit moet doen? Laat je concurrentieanalyse uitvoeren door een marketingbureau! We raden je aan een kijkje te nemen op www.traffictoday.nl: hier ontmoet je een enthousiast bureau dat niet alleen je analyse uitvoert, maar ook de volgende stappen voor je uitvoert. Begin direct!

 

https://www.traffictoday.nl/